The building is situated on a plain near an elevated part of the highway Corinthos-Tripoli. The existing topography defines the positioning of the building which is conceived in a way it makes it more visible for the passing car-drivers. This intention is realized by transcribing the effect of the roadside billboard. The elevations are formed with large wooden panels which bear the logo of the car industry. The building itself becomes a billboard. It is composed by two sliding linear walls which “cut” the ground, intervening in the flat landscape. At the wall towards the highway this cutting section feeling is intensified, as the ramp makes it immerse deeper in the ground. Between the two heavy structural elements, the more “soft” parts of the building are developed: the glass exhibition spaces and the metal roofing. The large glass facades eluding the walls allow a view of the cars from the outside. At the same time the view of the Arcadian landscape penetrates the interior of the building, while the views are multiplying because of the two storey voids. The metal roofings, constructed in four distinct inclined surfaces bridge the void between the walls.
♦
Το κτίριο βρίσκεται σε επίπεδη έκταση η οποία γειτνιάζει με υπερυψωμένο τμήμα της εθνικής οδού Κορίνθου-Τρίπολης. Η υπάρχουσα τοπογραφία ορίζει και την χωροθέτηση του κτιρίου η οποία έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζει την εντονότερη και μεγαλύτερη σε διάρκεια θέασή του από τους αυτοκινητιστές.
Αυτό γίνεται δυνατό μεταγράφοντας την λογική των μεγάλων πινακίδων παραπλεύρως των δρόμων. Οι όψεις διαμορφώνονται από μεγάλες επιφάνειες ξύλινων πανέλων φέρουν το λογότυπο της συγκεκριμένης αυτοκινητοβιομηχανίας. Το ίδιο το κτίριο μετατρέπεται σε πινακίδα.
Μορφολογικά συντίθεται από δύο ολισθαίνοντα το ένα ως προς το άλλο γραμμικά τοιχία τα οποία “κόβουν” το έδαφος, επεμβαίνοντας αισθητά στο πεδινό τοπίο. Στο τοιχίο προς τον αυτοκινητόδρομο η αίσθηση τομής εντείνεται καθώς βαθαίνει μαζί με την ράμπα καθόδου προς το υπόγειο.
Ανάμεσα στα δύο αυτά στιβαρά δομικά στοιχεία αναπτύσσονται τα πιο “μαλακά” τμήματα του κτιρίου: οι γυάλινοι εκθεσιακοί και καθιστικοί χώροι και οι μεταλλικές στεγάσεις. Οι μεγάλες γυάλινες όψεις που διαφεύγουν των ορίων των τοιχίων επιτρέπουν την θέαση των αυτοκίνητων-εκθεμάτων από έξω. Αντιστρόφως η θέα του αρκαδικού τοπίου εισβάλει στο εσωτερικό του κτιρίου ενώ οι οπτικές φυγές πολλαπλασιάζονται λόγω και των εσωτερικών διώροφων κενών. Οι μεταλλικές στεγάσεις γεφυρώνουν το κενό μεταξύ των τοιχίων υλοποιημένες σε 4 διακριτά κεκλιμένα επίπεδα.
architect: Maria Tsigara | consulting Konstantinos Tsigaras
αρχιτέκτονας: Μαρία Τσιγάρα σύμβουλος Κων/νος Τσιγάρας
construction stopped / κατασκευή διεκόπει